Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

1.1. Ik, handelend onder de naam Assistly Business Support, ben gevestigd in Gemert en sta ingeschreven onder KVK-nummer 93786247.
1.2. Jij bent in deze algemene voorwaarden de wederpartij.
1.3. Met ‘overeenkomst’ wordt de overeenkomst van opdracht bedoeld op grond waarvan ik tegen betaling werkzaamheden voor jou uitvoer.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, overeenkomsten en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden die ik voor jou uitvoer.
2.2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op derden die door mij worden ingeschakeld om de overeenkomst uit te voeren.
2.3. Ik behoud mij het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dit geval zal ik nieuwe algemene voorwaarden aan jou toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijzigingen bevat, met voor jou nadelige gevolgen, heb jij het recht de overeenkomst te ontbinden.
2.4. Eventuele algemene voorwaarden van jou worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5. In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.

Artikel 3 – Offerte en aanbod

3.1. Uitgebrachte offertes hebben een geldigheidstermijn van 30 kalenderdagen, tenzij anders overeengekomen.
3.2. Ik kan niet gehouden worden aan (een bepaald deel van) een offerte, indien jij redelijkerwijs kon begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.3. Een uitgebrachte offerte geldt niet voor eventuele volgende opdrachten.

Artikel 4 – Tarieven en betalingen

4.1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.
4.2. De tarieven die in de overeenkomst staan vermeld, zijn op basis van een abonnement, strippenkaart of uurbasis en exclusief BTW. Eventuele aanvullende kosten, zoals materiaalkosten en reiskosten, zijn niet bij de prijs inbegrepen en worden apart gefactureerd.
4.3. Indien ik voor de werkzaamheden een schatting geef van het aantal benodigde uren, kunnen hier geen rechten aan worden ontleend.
4.4. Ik zal maandelijks de vast afgesproken abonnementsuren en/of door mij gewerkte uren achteraf factureren.
4.5. Wanneer jij een strippenkaart afneemt, dien jij deze geheel vooraf te betalen. Strippenkaarten zijn tot 6 maanden na uitgifte geldig. Uren zullen in overleg en naar redelijkheid worden ingepland. Overgebleven uren kunnen na de geldigheidsduur niet worden ingewisseld voor contanten.
4.6. De prijzen die ik bij het aangaan van de overeenkomst communiceer, zijn gebaseerd op het op dat moment geldende prijspeil. Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven, heb ik het recht om de prijzen te wijzigen.
4.7. Na afloop van de werkzaamheden zal nog een nacalculatie plaatsvinden wanneer er meer uren zijn besteed aan de uitvoering van de overeenkomst. Meerwerk wordt aangerekend op basis van het op dat moment geldende uurtarief.
4.8. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen, op de factuur een andere betaaltermijn staat of de werkzaamheden eerder dienen aan te vangen.
4.9. Jij bent van rechtswege in verzuim, indien jij je betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de gestelde betalingstermijn. Vanaf het moment dat jij in verzuim bent, tot aan het moment dat de factuur volledig is voldaan, ben jij wettelijke rente verschuldigd.
4.10. Wanneer jij in gebreke of verzuim bent, komen alle redelijke kosten die ik moet maken om de vordering te innen, voor jouw rekening.
4.11. Indien jij je in een staat van liquidatie, faillissement of surseance van betaling bevindt, zijn alle vorderingen die ik op jou heb direct opeisbaar. Eventueel verleende licenties komen in dit geval meteen te vervallen.

Artikel 5 – Informatieverstrekking

5.1. Jij dient alle benodigde gegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst op tijd aan mij ter beschikking te stellen.
5.2. Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie. Dit geldt ook voor informatie die door derden wordt aangeleverd.
5.3. Ik zal vertrouwelijk met jouw gegevens omgaan.
5.4. Indien jij onjuiste gegevens aanlevert of gegevens niet tijdig aanlevert, waardoor de overeenkomst niet of niet geheel uitgevoerd kan worden of er hierdoor vertraging ontstaat, komen eventueel daaruit voortkomende extra kosten voor jouw rekening.
5.5. Indien jij gevraagde informatie aanlevert via digitale informatiedragers, bestanden of software, sta jij ervoor in dat deze geen virussen, defecten of andere schadelijke factoren bevatten.
5.6. Jij vrijwaart mij voor alle schade die ontstaat door het niet voldoen aan de verplichtingen uit dit artikel.

Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst

6.1. Ik handel volledig volgens mijn creatieve vrijheid en ik voer de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Ik houd daarbij, voor zover mogelijk, rekening met jouw wensen en de door jou ter beschikking gestelde informatie. Jij kunt mij echter niet verantwoordelijk houden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
6.2. Jij dient de benodigde bevoegdheden noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst, zoals inloggegevens, aan mij te overhandigen.
6.3. Indien er een deadline is verbonden aan een opdracht, is het aan mij om te bepalen of de deadline haalbaar is.
6.4. Indien wij voor werkzaamheden een (tussen)deadline afspreken, vangt de termijn voor het halen van de deadline aan nadat ik de benodigde informatie voor het uitvoeren van de werkzaamheden heb ontvangen. Het voorgaande lid is in dit geval eveneens van toepassing.
6.5. Een deadline kan nooit als fatale termijn beoordeeld worden. Wanneer ik een deadline overschrijd, ben ik niet van rechtswege in verzuim.
6.6. Wanneer de uitvoering van de overeenkomst bij jou op locatie dient plaats te vinden, zal ik gebruikmaken van de op de locatie aanwezige faciliteiten.
6.7. Ik behoud mij het recht voor derden in te schakelen om de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren.
6.8. Ik voer geen opdrachten uit die in strijd zijn met de wet of niet overeenstemmen met mijn professionaliteit.

Artikel 7 – Wijziging en annulering

7.1. Indien gedurende de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is de uit te voeren werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen wij tijdig en in samenspraak de overeenkomst aanpassen. Een wijziging of aanvulling resulteert in meerwerk en zal op basis van een nacalculatie in rekening gebracht worden. Wanneer de wijziging of aanvulling resulteert in extra kosten, een verandering van de kwaliteit of beïnvloeding van het tijdstip van voltooiing, zal ik jou hiervan op de hoogte stellen.
7.2. Wanneer zich nieuwe feiten of omstandigheden voordoen, die een verstoring van de vertrouwensrelatie met zich meebrengen, ben ik bevoegd de overeenkomst te beëindigen. Ik ben in dit geval geen schadevergoeding aan jou verschuldigd.
7.3. In het geval dat ik onverhoopt verhinderd ben, stel ik jou hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Wij zullen dan in samenspraak proberen de (aanlever)datum te verzetten. Indien dit niet mogelijk is, en ik geen passende vervanging kan vinden, ben jij gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Indien jij van dit recht gebruikmaakt, komt de betalingsverplichting voor het gedeelte van de overeenkomst waar nog geen uitvoering aan is gegeven, te vervallen. Jij bent echter niet gerechtigd om in dit geval een aanvullende schadevergoeding te eisen.
7.4. Indien jij de overeenkomst wenst te annuleren, dien jij dit schriftelijk te doen. Annulering tot 14 kalenderdagen voor de aanvang van de opdracht is kosteloos. Indien jij een opdracht op projectbasis binnen 14 kalenderdagen voor de start van de werkzaamheden wenst te annuleren, ben ik gerechtigd om 50% van de overeengekomen prijs door te berekenen.
7.5. Wanneer jij een opdracht op projectbasis tussentijds wenst te annuleren ben jij de reeds door mij gemaakte kosten en gewerkte uren en 50% van de resterende kosten en uren verschuldigd.
7.6. Indien jij een overeenkomst voor onbepaalde tijd binnen 14 kalenderdagen voor het aanvangen van de werkzaamheden wenst te annuleren, ben ik gerechtigd om op basis van de volgende onderdelen een annuleringsvergoeding aan te rekenen: a. Annulering binnen 14 kalenderdagen voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 50% van de overeengekomen prijs voor één maand aan werkzaamheden.
7.7. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd heeft een minimale looptijd van 2 maanden. Na het verstrijken van de minimale looptijd loopt de overeenkomst automatisch door en zijn wij allebei gerechtigd om op elk gewenst moment de overeenkomst op te zeggen. Ik hanteer een opzegtermijn van 1 maand, te rekenen vanaf de dag van opzegging.
7.8. Wanneer jij aangeeft de werkzaamheden te willen verzetten, zullen de kosten die met dit verzetten gepaard gaan aan jou doorberekend worden. Ik heb het recht om jaarlijks mijn tarieven te wijzigen. Indien jij de werkzaamheden wenst te verzetten naar een volgend jaar, zullen de op dat moment geldende tarieven gefactureerd worden.

Artikel 8 – Overmacht

8.1. Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet is bepaald, verstaan: de verhindering van de uitvoering van de overeenkomst door omstandigheden die wij redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. Voorbeelden van overmacht zijn ziekte, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen. De voorgaande opsomming is niet limitatief.
8.2. Indien er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst niet (verder) voltooid kan worden, zal de uitvoering van de overeenkomst verplaatst worden. De betalingsverplichting blijft dan voortbestaan, tenzij anders overeengekomen.
8.3. Wanneer jij de werkzaamheden wilt verplaatsen vanwege een pandemie of epidemie, ondanks dat overheidsmaatregelen de doorgang (al dan niet in aangepaste vorm), niet verhinderen, heb ik het recht om de hiermee samenhangende kosten door te berekenen.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1. Ik ben niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan uit de overeenkomst, tenzij deze schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.
9.2. Ik ben niet verantwoordelijk voor schade die voortvloeit uit werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van door jou of namens jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
9.3. Ik ben niet verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste toestemming onder de AVG en overige wettelijke vereisten waar jij je aan dient te houden bij de uitvoering van jouw werkzaamheden.
9.4. Ik ben niet aansprakelijk voor daden en handelingen van derden en leveranciers.
9.5. Jij bent zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het toepassen en opvolgen van advies dat is gegeven tijdens de uitvoering van de overeenkomst.
9.6. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van de geleverde content of documenten. Indien jij content of een document hebt goedgekeurd, of jij hiervoor de gelegenheid hebt gehad maar geen gebruik hebt gemaakt van de controlemogelijkheid, ben ik niet aansprakelijk voor spel- of ontwerpfouten. Dit geldt eveneens voor (inhoudelijke) fouten in andere door mij verrichte werkzaamheden, indien jij of een medewerker van jou de uitvoering van deze werkzaamheden heeft goedgekeurd.
9.7. Indien op de informatie die jij mij als input voor een opdracht hebt aangeleverd intellectuele eigendomsrechten rusten, ben jij zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen en betalen van deze rechten. Wanneer blijkt dat de geleverde content inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van een ander, ben ik niet aansprakelijk voor eventuele sommaties of claims die uit deze inbreuk voortvloeien.
9.8. Ik ben niet aansprakelijk voor de werking van software.
9.9. Ik ben niet aansprakelijk voor situaties die buiten mijn bereik liggen, waaronder hacks.
9.10. Indien jij schade aanbrengt aan materiaal dat door mij ter beschikking is gesteld ter uitvoering van de overeenkomst, ben jij gehouden de taxatiewaarde van dit materiaal te vergoeden.
9.11. Indien ik een schadevergoeding ben verschuldigd voor directe schade, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of tweemaal de in de overeenkomst afgesproken prijs, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders verlangt. Indien sprake is van een overeenkomst voor onbepaalde tijd, zal de schadevergoeding niet meer bedragen dan het bedrag dat twee maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade in rekening is gebracht, tenzij anders overeengekomen.
9.12. Jij vrijwaart mij tegen iedere aanspraak van derden die voortvloeit uit de door mij uitgevoerde of uit te voeren werkzaamheden.

Artikel 10 – Intellectueel eigendom

10.1. Op alle door mij gemaakte content, documenten, omschrijvingen en gegeven adviezen rusten intellectuele eigendomsrechten, deze blijven bij mij. Het is jou niet toegestaan content, documenten, omschrijvingen of adviezen te verveelvoudigen, te publiceren, te verkopen, openbaar te maken of aan derden te leveren buiten de verleende licentie, tenzij anders overeengekomen.
10.2. Wanneer jij in strijd met de bepalingen uit dit artikel handelt, wordt dit gezien als een inbreuk op mijn intellectuele eigendomsrechten. Een inbreuk resulteert in een direct opeisbare vergoeding. Deze bedraagt driemaal het gebruikelijke licentietarief, zonder dat ik enig recht verlies op vergoeding van overige geleden schade. De vergoeding zal aan jou kenbaar gemaakt worden door middel van een sommatiebrief.

Artikel 11 – Bijzondere bepalingen

11.1. Wij zijn beiden verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die wij verkregen hebben in het kader van de overeenkomst. Informatie is vertrouwelijk, indien dit is medegedeeld of blijkt uit de aard van de verschafte informatie.

Artikel 12 – Klachten

12.1. Indien jij een klacht hebt, dien jij deze binnen 10 werkdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en voorzien van motivatie kenbaar te maken. Ik zal binnen 5 werkdagen na het ontvangen van de klacht schriftelijk reageren.
12.2. Ik dien in de gelegenheid te worden gesteld het gebrek waar de klacht op van toepassing is te herstellen.
12.3. Indien een klacht buiten de periode van 10 werkdagen kenbaar wordt gemaakt, ben ik niet gehouden de klacht in behandeling te nemen of ben ik gerechtigd extra kosten voor de behandeling van de klacht in rekening te brengen.
12.4. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 13 – Geschillenbeslechting

13.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
13.2. Indien zich een geschil tussen ons voordoet, zullen wij eerst proberen dit geschil in samenspraak te beslechten. Wij zullen enkel wanneer dit niet lukt een beroep doen op de rechter.
13.3. Geschillen tussen ons zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin ik ben gevestigd, tenzij de wet anders verplicht.
13.4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegenover mij en betrokken derden 12 maanden.

Logo Assistly